ETKİNLİĞİN SLOGANI


Kobilerin Dijital Dönüşümü, Markalaşma ve Uluslararasılaşma  

ETKİNLİĞİN ADI


5. ANKARA KOBİLER VE BİLİŞİM KONGRESİ  

ETKİNLİĞİN TARİHİ


25 Nisan 2023, Sincan 1. Organize Sanayi Bölge Başkanlığı \ ANKARA  

ETKİNLİĞİN AMACI


  • KOBİ’ler için kurumsallaşma, girişimcilik ve ihracat, pazar araştırması, yurtiçi ve yurtdışı fuarlara katılım destekleri gibi teşvik ve destekler hakkında bilgi sağlamak.
  • İşletmelerin ekonomik hayatta kalıcı olabilmesi, gelişmesi, güçlendirilmesi ve kurumsallaşması için yapılması gerekenleri belirlemek.
  • Küreselleşme ile gelen; rekabet etkisinin, teknik ve ticari işbirliklerin ve uluslararası ilişkilerin KOBİ ve Esnaf ve Sanatkarlar çerçevesinde değerlendirilmesini sağlamak.
  • Küreselleşmenin tüm ülkeleri etkileyen ekonomik olumsuzluklarının ortadan kaldırılması için yapılan çalışmalar ve KOBİ ve Esnaf ve Sanatkârlar ile Kooperatiflerin güçlendirilmesi için izlenen bilişim politikalarını değerlendirmek.
  • Düşük katma değerli teknoloji kullanımının küçük ölçekli işletmelerin verimliliğine etkisini ve kayıpları ortaya koymak.
  • Ülkemizde e-ticaret pazarının gelişmesi için özellikle KOBİ’lerin internet ortamında rekabet edebilmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda KOBİ’ler için önemli bir masraf teşkil eden teknik altyapı giderlerinin desteklenmesine konusunda hayata geçirilen tedbirler ve teknolojileri (bulut vs.) değerlendirmek.
  • KOBİ ve Esnaf ve Sanatkârlar ile Kooperatiflerin bilgisayar sahipliği ve internet erişimini artırılarak e-ticaret yapmaya teşvik edilmeleri ve özel programların hayata geçirilmesi için gerekli çalışmaları belirlemek.
  • KOBİ’lerin doğal afet dönemlerinde iş sürekliliklerini ve sürdürülebilirliklerini sağlamak.
  • KOBİ’lerin Dijital Dönüşümlerinin Yeşil Dönüşüme uygun olarak gerçekleştirmek ve bu kapsamda ortaya çıkan yeni fırsatları değerlendirmek.
 

HEDEF KİTLE


  • ASO
  • ATO
  • KOBİ’lerin yöneticileri
  • KOBİ’lerde karar alıcılar
  • KOBİ’lerin bilişim sorumluları
  • İlgili Bakanlıklar ve kamu kurum çalışanları
  • Genç KOBİ’ler
  • Girişimciler ve Yatırımcılar (Melek Yatırım, Giriş Sermayesi Fon Yöneticileri)
 

KONGRE KONULARI


  • Yeşil Dijital Dönüşüm ve Yeni Fırsatlar
  • Doğal Afet Dönemlerinde Kobilerin İş Sürekliliği / Sürdürülebilirliği
  • Deprem Trafiği
  • Markalaşma
  • Ülke İmajı
  • Dijital Pazarlama (etsy)
  • Konsolide Veri
  • İletişim
  • İnsan Kaynağı ve Göç
  • Acil Durum
  • Lojistik
  • Bulut Bilişim
  • Güvenlik
  • Rekabet Gücü, Stratejiler ve Üretim Yapısı
  • Yenilikçilik ve Ar-Ge
  • Verimlilik
  • E-Ticaret ve E-İhracat